Тема. Букви Д, д Мета. Познайомити з графічним позначенням звуків [ д ][ д /], алфавітною назвою букв Д, д. Вчити читати з новою буквою. Формувати навички миттєвого розпізнавання загальновживаних слів. Розвивати пам'ять, зв’язне мовлення, інтерес до уроків читання. Виховувати культуру мовлення. Обладнання: мультимедійний супровід уроку, фішки, складові таблиці. Тип. Ознайомлення з новою буквою Хід уроку І. Організація класу. ІІ.Вправа « Очікування». - Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку? Що хотіли б на уроці робити? ІІІ. Повторення вивченого на попередньому уроці. 1. Розчитка - Вправи для язичка ( цокання, « місим тісто», « парканчик, « віконечко», « киця п’є молоко » ) - Вправи на дихання ( нюхаємо квітку; задуваємо свічку; здуваємо пелюстки з долонь; задуваємо свічки на торті; вдихаємо, на видиху називаємо числа від 1 до 10, від 10 до 1 .) - Читання учнями вивчених скоромовок. - Словниково-логічні вправи « Вилучи зайве» Диван, стіл, пилосос, крісло, шафа. Зебра, слон, павук, жираф, бегемот. Чоботи, плаття, майка, джинси, халат. Окунь, рак, щука, сом, карась. - Читання складової таблиці . ІV. Підготовчі артикуляційно-слухові вправи. 1.Заучування напам’ять скоромовки; ( Слайд 2. Клацнути мишкою по будиночку – звучить скоромовка. ) Дід дах ремонтував, на дворі драбину мав. Діти діду дрова рубали. 2. Виділення звуків. Слайд 3 « Які звуки зустрічається найчастіше?» Клацнути мишкою по слайду – звучить вірш: -Дятле, дятле, добрий день! Дуб здоровий? Не впаде? Дятел дзьобом дріботить : -Двісті років буде жить! 3.Бесіда про значення дятла у природі. 4.Спостереження за артикуляційними особливостями звуків [ д ][ д /] 5. Вправи на впізнавання звуків у заданих словах Гра « Злови звук» Школа, дід, димар, курка, кріт, дірка, віз, дім, сонце, щастя, вода, водій, сидить, дерев’яний, дитина. 6.Самостійний добір учнями слів із звуками в різних позиціях; 7. Вправи на складання звукових моделей слів ( Слайди 4-7. При клацанні на малюнок звучить його назва. ) Послідовність роботи: 1. Назви слово. 2. Розбий на склади. 3. Визнач куди падає наголос. 4. Називай звуки по порядку, позначай відповідною фішкою. Мультхвилинка. - Про кого йдеться у мультику? Чого його так назвали? Яке у нього життя? Як почуття у вас викликає хлопчик? Як, на вашу думку, йому допомогти? ІV. Ознайомлення з буквою. 1. Алфавітна назва букви. 2. Демонстрація малої і великої літери, їх структурний аналіз..( Слайд 9) 3. Друкування букви в повітрі, на дошці , в зошитах. ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА 4. Вправи з читання Види робіт: - складання складів ( слайд 10); - читання складових таблиць; - читання слів у колонках. Гра « Яке слово приховано?» ( слайд11 ); 3. Миттєве розпізнавання слів ( слайд 12) VІ. Робота з підручником. - читання колонок слів за букварем; - аналіз ілюстрацій; - бесіда-аналіз на тему тексту; 4. Слухання тексту. Перевірка розуміння. 5.Читання тексту учнями: - Колективне читання. - Читання в парах. ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА. Відпочинок для очей ( презентація « Вправи для очей») VІІ. Творча робота. - Читання слів, добір антонімів ( слайд 13) Гра « Читайлик» ( слайд 14) У словах тексту закриті останні букви, які відкриваються клацанням мишки. VІІІ. Підсумок уроку. 5. Чи збулись ваші очікування? 6. Що ми робили на сьогоднішньому уроці? 7. Чого навчились нового? 8. Що було робити легко, цікаво? 9. Що було тяжко робити на уроці? Як ви думаєте, чому? Що треба зробити, щоб подолати труднощі?
|