Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Урок математики в 1 класі
Тема. Склад числа 9. Складання прикладів на додавання. Вимірю¬вання довжини відрізків (с. 31).
Мета: розглянути всі варіанти утворення числа 9; формувати навички складання прикладів на додавання; продовжувати роботу над формуванням вміння порівнювати числа; вдосконалювати навички усної лічби. Розвивати логічне мислення, увагу, спостережливість. Виховувати культуру письма, інтерес до навчання.
Обладнання. Презентація до уроку, картки-рибки, сигнальні картки « Світлофор», мушлі, демонстраційні картки-приклади на склад числа 9, картки-будиночки, розмальовки « Немо», шум моря.
Тип уроку. Урок-подорож
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Вправа « Очікування»
- Що ви чекаєте від сьогоднішнього уроку?
III. Мотивація навчальної діяльності
- До нас у школу прийшов лист. Але він незвичайний. Це відео-лист від рибки-клоуна Немо.
Слайд 2.
Зображення Немо. Звучить голос Немо.

- Дорогі діти! Я знайшов карту скарбів. Він знаходиться на дні океану у піратському кораблі. Бажаєте відправитись зі мною за скарбами? Мені потрібна ваша допомога! Чекаю на вас.
– Ну що, зацікавила вас пропозиція? Ми з вами будемо допомагати Немо шукати скарб. На шляху до багатства нам будуть зустрічатися математичні завдання, які треба буде вирішити. За правильне виконання їх, ви будете отримувати мушлі. А у кінці нашої пригоди, за активну роботу на уроці ви отримаєте подарунок, та частину піратського скарбу Та перед тим, як перенестись на берег океану, проведемо розминку.
IV. Актуалізація знань учнів.
1.Усний рахунок.
- Називання чисел від 1 до 10, від 10 до 1.
- Називання чисел від 3 до 9, від 7 до 2, від 4 до 9, від 8 до 2.
- Називання сусідів чисел.
- Вилучи зайвий рядок. 12345, 34567, 58721, 56789.
2. Гра « Світлофор» .У вас є сигнальні картка червоного і зеленого кольору. Ви будете слухати вислови, якщо вони правильні, сигналізуємо зеленим, якщо ні, червоним. Готові? Розпочинаємо!
- 2 менше за один.
– 4 плюс 2 дорівнює 7.
– У стола 4 ніжки, отже все що має 4 ніжки – стіл. – у трикутника 4 кути.
– Пряма не має початку і кінця.
– 9 більше за 7.
– Батько менший за сина.
– Число 9 утворилось додаванням до 8 одного.
– За осінню йде зима.
– Ви розумні і уважні діти.
- Зараз ми з вами перенесемось на берег океану. Встаньте, закрийте очі, ніс, і пірнаємо!
Слайд 3. Зображення берега моря. Звучить шум моря.
V. Графічний диктант
- Нас зустрічає краб - охоронець. Краби – мешканці морів та океанів. Вони відважні бійці. У бійках вони навіть можуть втратити клішню, проте, з часом вона у нього відростає.
Краб дозволить нам пройти, якщо ми намалюємо портрет Немо графічно.
Слайд 5.
- Починаємо з крапки. 1 клітинка ліворуч, 2 кл. з нижьного лівого кутка у правий верхній, 2 кл. праворуч, 1 кл. з верхнього правого куточка до нижнього лівого, 1кл. з верхнього лівого куточка у правий нижній, 1 кл. з лівого нижнього куточкак до правого верхного, 1 кл. вниз, 1 кл. з нижньго правого куточка до верхнього лівого, 1кл. з верхнього правого куточка у нижній лівий, 1 кл. з верхньог лівого куточка у нижній правий, 2 кл. ліворуч, 3 кл. з нижнього правого куточка у лівий верхній.

VI. Логічна вправа « Чого не вистачає?»
Краб пересвідчився, що ви вмієте писати графічні диктанти, але вирішив ще перевірити, які ви кмітливі.
Слайд 4. Вправа « Чого не вистачає?»

(При клацанні мишкою на жовто-зелену рибку, вона переміщується на місце у чотирикутнику. При клацанні на інші предмети, вони зроблять оберт навколо себе.)
VII. Повторення і закріплення вивченого.
1. Робота з нерівностями.
Робота в парах. Поділ на пари – розрізана рибка – картка. Завдання на картці: дописати потрібну цифру, щоб нерівність була правильною. Пам’ятайте, працювати швидко, дружно, уважно!
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА.
2. Повторення складу чисел.

Слайд 6 Гра» « Знайди мушлі»

- Нас зустрічає морська черепаха, якій уже майже 40 років. Але вона не стара, адже відомо, що морські черепахи живуть до вісімдеся років. Вони чудово не тільки плавають, а й орієнтуються під водою. Черепаха погодилась допомогти, якщо ми відшукаєм мушлі із відповіддю 8.
(При клацанні мишкою на мушлю з відповіддю 8 , мушля зчезає, якщо буде обрано мушлю з іншою відповіддю, вона захитається. Переходимо на інший слайд натискаючи на трикутник у правому верхньому кутку.)
- Порахуймо, скільки буде на мушлях, що залишились. 8 і 6.
3. Хвилинка калігріфії.
Дівчатка пишуть 8, а хлопці 6.
VІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Склад числа 9.

Слайди 7- 10.
- Ось нас зустрічає морський коник. Він допоможе відшукати місце на карті, де сховано скарб.
Морський коник – незвичайна риба. Його назвали так, тому що він нагадує шахову фігуру - коня. Вони ведуть малорухомий спосіб життя. Гнучким хвостиком він тримається за рослини, змінює своє забарвлення, тим самим маскуючись від ворогів.
У давніх легендах морський Бог Нептун їздив на колісниці, запряженою морськими кониками. Щоправда, в реальному житті, коники насправді розміром всього 3 сантиметри.
- І ось завдання від коника. Треба скласти приклади на додавання.

( Після того, як діти склали приклади, вивішую їх на дошці.)
- То як можна утворити число 9?
2. Робота на кратках у парах. Гра « Заповни будиночок»
3.Робота з підручником.(ст34)
- Ми спустилися з вами на самісіньке дно. Тут живе старий восьминіг. Цікаво те, що восьминоги вміють маскуватися від ворогів а також лякати їх спеціальними чорнилами , випускаючи чорнило просто у вічі ворога!Восьминоги люблять точність у вимірюваннях, тому він приготував завдання з підручника на ст..з4, завдання 3. Виміряйте довжини і запишіть їх через кому.
- Міняємось зошитами перевіряємо роботу.
4. Закріплення складу числа 9. Слайд 12-15
- Восьминіг дуже задоволений, він хоче познайомити вас зі своїми друзями. Знайомство відбудеться за умови, що ви повинні їх порахувати.

Гра « Нагодуй акулу» Слайд 16
Нам перегородили шлях дві голодні акули. Одна з акул полюбляє зелені водорості, інша – червоні. Немо швидко скачав кульки з водоростей. Ми об’єднаємось у групи за кольорами . (Обирають кружечки). Перша група годуватиме акулу червоними водоростями, друга група – зеленими. Кульки обираємо з відповіддю 9.Будьте уважні!

( При клацанні на кульку з відповіддю 9, вона відправляється в рот акулі.Якщо клацнути на кульку з іншою відповіддю, вона на короткий проміжок часу змінить розмір. Переходимо на інший слайд натискаючи на трикутник у правому верхньому кутку.)
VIII. Підсумок уроку.

Слайд 17,18.
(Зображення піратського корабля і скарбів, наступний слайд – зображення берега океану, на якому скриня зі скарбами)
- Ось ми і знайшла скарб! Давайте ж пригадаємо, що ми робили, щоб його відшукати? Чого навчилися? Що дізналися нове? Що сподобалось робити? Чи справдилися ваші очікування?
- Немо, як і обіцяв, поділився своїм скарбом. А для найактивніших, приготував подарунки – розмальовки з його мультфільму.
- Ви гарно попрацювали! Молодці!
-

Категорія: Мої статті | Додав: РІТА (24.03.2011) | Автор: Головач Маргарита E
Переглядів: 267
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]